Thursday, May 10, 2012

PeNdAM

Petang tadi, aku jalan-jalan kat Facebook....jumpa ramai kawan-kawan tapi tak penah bertegur pun...biasalah tu...aku suke perhati jer gelagat orang2 dlm tu...dan kebanyakannya mesti post pasal luahan hati, perasaan, kegembiraan, kata-kata pujangga etc...baguslah orang-orang yang boleh meluahkan apa yang dia rasa...tapi aku lagi suka PENDAM...membiarkan segala isi hati terus kekal dalam hati....rasa ragu2 nak bercerita...bak kata pepatah...diluah mati bapak, ditelan mati anak.....entah betul entah tak pepatah aku ni....bantai taram jer...hehehhehe

Semenjak 2 menjak ni...aku suka sangat dengar lagu Shahir.....kadang-kadang time kelas...bila dah tak boleh nak fokus...lagu ni mesti terngiang-ngiang dalam telinga aku....lebih-lebih lagi yang tang korus tu....



"Bisik hati ku...lepaskan dirinya....sungguh aku tak bisa....biarkanlah ku sendiri...tanpa kasih di hati....aku tak sanggup pertahankan lagi...cinta yang menyakiti....."

Lagu ni sedih sangat...klip video dia lagi sedih...bila tengok Shahir tu mati tanpa dapat meluahkan apa yang dia rasa...huhuhuuhu...sedih2...(T-T)

PENDAM ni sebenarnya banyak baik dan buruknya....aku memang dah biasa pendam...tapi kadang2 bila satu tahap tu...kalau dah tak boleh pendam lagi...dah tepu....dia meletus memang susah....berendam air mata duyung lah aku....dan lagi teruk boleh jadi DENDAM plak kang ...walau macam mana pun memang dah menjadi normaliti manusia untuk meluahkan apa yang dia rasa....bergantung pada cara masing2 untuk bercerita macam mana....melalui lagu ke....FACEBOOK....DIARI....dan juga BLOG.......tapi kalau selalu meluahkan pun orang akan rasa bosan pulak...banyak benda yang aku pendam selama ni....tak terluah melalui kata2...dalam KELUARGA...dalam BERKAWAN....dalam CINTA...dan etc...aku hanya mampu meluahkan pada YANG MAHA ESA...sebab aku malu nak bercerita pada orang....maklumlah....aku kan PENDIAM....=P

hah!! aku jumpa post baik punye kat Facebook....tersirap aku bila baca...even bukan dalam ayat...just dalam bentuk komik pendek...tapi cukup memberi aku makna yang tersirat....


Kalau ada siapa2 yang tak pernah lagi cakap SAYANG kat bukan mahramnya...korang memang untung...tak payah la nak cakap SAYANG2 ni...memang tak dinafikan naluri manusia yang normal mesti nak juga cakap SAYANG kan....termasuklah AKU....hahahaha!!

Dear my Future Husband,
For my beloved future husband, who ever you are, whenever you are and whatever you are...I LOVE YOU so much...I hope you are also the same...please keep your LOVE only for me...
Your Future Wife...

Poyo tak wat dalam english....bajet kau Sarah...well mana tau bakal suami aku bukan orang Malaysia ke....so nanti kalau dia baca dia faham la....hehehe....aku harap bakal suami aku dapat muncul cepat2...sebab aku tak nak ada perasaan pada orang yang salah....letih....biarlah hati aku untuk bakal suami aku je kan....wahai hati....bersabar lah.....

Okeyh!! that's all...zaijian!!

P/S: Aku attached post ni dengan lagu sekali tau.....dengar lah dulu tau.....kalau bosan....klik je stop....(^^,)V




Menarik tak?? Sila tekan button LIKE dibawah..TQ

1 comments:

kukuchimachikumi said... [jOm Reply]

jangan pendam sangat sarah..kadang2 elok kite lepas perasaan jugak tapi di saluran yang betul..pada pencipta..pada kawan2....:)